2014 - ANDRA ÅRET TILLSAMMANS

Efter ett så bra 2013 så var jag riktigt taggad för att börja tävla lite mer på "riktigt".
Årets första tävling gick av stapeln där den sista tävlingen 2013 ägt rum, nämligen i Jönköping. Vi startade 115 avd. A och 120 avd. B. I 115 cm fick vi till en snabb ritt som räckte till en andraplats och i 120 var vi felfria på hinder men 1 tidsfel. Jag fick en riktigt bra känsla och var supernöjd med tävlingen! 
 
Film ifrån tävlingen :)
 
Även årets andra tävling 2014 gick riktigt bra. Då startade vi 110 och 120 cm och kom på en femteplats respektive sjätteplats. 
 
Tredje start skedde i LInköping där vi startade 120 x 2. Riktigt härlig känsla i båda rundorna! 
 
Film ifrån en utav starterna!
 
Bild från debut i 125 cm!
 
Två bilder från en 120-start i Kinda, 4 fel.
 
Jag och Palle i 120 cm i Tranås. Felfria och en riktigt superunda. En runda som helt klart ligger på topplistan av våra finaste rundor. Jämt tempo och en ryttare som rider som hon ska!
 
Våren 2014 fick vi även vara med och hoppa lite på Ydre-grindens fina hinder under deras 70-årsjubileum. Palle skötte sig finfint trots tält och mycket folk.
 
En bild ifrån en start som var ett riktigt bottennapp. Det var inte mycket som blev rätt under den rundan och egentligen borde jag aldrig startat då jag var sjuk. 
 
Lite dressyrträning blev det också under året naturligtvis. Mycket fokus låg på att få ett fint stöd till bettet och en längre hals.
 
Ännu en lyckad tävling, här fjärdeplacerad i 125 cm och även detta är en runda som går in på min egen topplista på bland de bästa rundorna jag ridit. 
 
Även en start i dressyr hann vi med, samma plats, samma tävling och samma klasser som året innan. Året innan red vi på 63% respektive 60% i LB:1 och LA:1. Ritterna var betydligt bättre denna gång och vi belönades med 66% i LB:1 och 65% i LA:1. Mycket mycket nöjd efter denna tävling. Stora framsteg hade skett i dressyren denna sommaren.
 
Det blev också en start i debutant fälttävlan under 2014 och denna gång kammade vi hem en placering. Palle var som vanligt dunderfin även under denna tävling.
 
Barbackaritt <3 
 
Lite ridning på Persös stora utebana, min hemmabana och hemmaklubb.
 
Dressyrträning! 
 
År 2014 kunde vi vara med och tävla lite mer i avd. A klasser och vi visade att vi kunde få fina placeringar. Den största utvecklingen under året 2014 var helt klart dressyren där Palle på en ganska kort tid utvecklades väldigt mycket. Men även jag samlade på mig en hel del erfarenheter och rutin ifrån hoppbanan. Avslutar detta inlägg med en film ifrån en terrängträning!

Kommentera här: