RESULTAT

Målet idag var att hitta flytet och inte ratta eller krångla för mycket och det målet måste jag säga att det uppnådde jag. 
 
100 cm: Felfri och en runda med bra galopp! Måttade någon gång eller två men ingen dålig runda. I omhoppning så tog jag halvsnäva svängar och lät han gå på i en större galopp. I omhoppning var han dock såhääääääääääär nära att hoppa fel hinder, haha. Så där tog det tvärstopp vilket vi nog tappade minst en sekund på...men tiden var ändå väldigt mycket bättre än vad jag trodde. Han täcker mer mark än vad man tror! Denna ritt räckte till en fjärdeplats.
 
110 cm: Vilken runda!! Jämt tempo och jag red fram till hinderna så ja, rundan var nästintill perfekt! MEN...det finns ett men, haha. På sista hindret i grunden (hinder nr 9) så stoppade Palle. Han hoppade dock glatt över andra gången jag red på...så jag vet faktiskt inte vad som hände. Jag tyckte att distansen var bra, ja att allt var bra egentligen...men jag kan ha fel eller så såg han något som inte jag såg. Det enda annars jag kan tänka mig är att han blev osäker då jag tog en förhållning. Jag har ju bromsat alldeles för mycket det senaste pga min osäkerhet och det kan vara så att han kanske förkinppar det lite med att jag är osäker eller att han kommer komma fel...vad vet jag! Tar med mig alla andra språng än just det som inte skedde och är ändå riktigt nöjd. 
 
Väntar på att få gå in på framhoppningen till klass nr 1. 
 
Hinder nr 1 i 100 cm.
   
100 cm.  
 
NÖJD!
 
Prisutdelning.  
 
Alltså...hur söt?!
 
Ganska nöjd med sig själv tror jag allt, hihi. 
 
Ärevarv!
 
110 cm!
 
Nöjda efter två avklarde klasser varav 110 med riktigt bra känsla. Älskade häst.  

Kommentera här: