GÅRDAGENS BESÖK PÅ FLYINGE

Vilka fina unghästar det finns va!!? Så roligt att kika på unghästtävlingarna på Flyinge igår tillsammans med Talang Småland. Blev en riktig heldag på Flyinge, gick upp 04.30 och kom hem 22.00, var gaaaanska trött i huvudet när jag kom hem kan jag lova! Jag kollade i alla fall på finalen på både 4 och 5-åringar. I slutet utav dagen kollade jag även på när Patrik Kittel satt upp på de bästa 4-åringarna. Det var jätteroligt att se, och han red alla de hästarna som jag såg fantastiskt bra. Så okomplicerat och så mjukt som han satt upp och red vill jag också kunna rida. 
 
Som krydda på moset fick vi även ställa frågor och prata med Jörgen Larsson. Vi gick även banan med honom, vilken rutin och erfarenhet den mannen har! Dessutom rider han ju fantastiskt mjukt och har en jättebra och fin inställning gentemot hästen utav det jag har uppfattat. Riktigt häftigt! Han är den ryttare som oftast gör flest starter per år (i Sverige), till tävlingen i Ljungby för ett litet tag sedan hade han med sig 27 hästar! Hur är det ens möjligt?? Känner mig verkligen inspirerad utav både mötet med Jörgen men också utav att se alla hästar och ryttare. Tänk att man kan bli ännu mer sugen på att rida och tänka på hästar när man precis matat och matat in bara häst häst och häst en hel dag!
 
Sen måste jag bara berätta om Maria Gretzer som red en unghäst som blev väldigt skraj inne på banan. De kom ändå runt banan men bara ett stopp, trots att rundan lämnade mer att önska så bjöd Maria på sig. Haha. Tror många i publiken drog på smilbanden. Viktigt att kunna ta saker lite humoristiskt när det inte blir som man tänkt sig ibland, kanske speciellt med unghästar. Det var lite som Jörgen också berättade om sitt tänk med de unghästarna han red, han struntade i om det blev 0, 4 eller 8 fel för detta var bara utbildning. 
 
Hingstar är ju annars ett populärt ämne att prata om under avelschampionaten såklart och jag måste säga att jag över lag verkligen gillade avkommorna från Diarado! Jättetrevliga hästar tycker jag :)
 
En bild ifrån 4-åringarnas final.
 
Blev även ett par vändor på mässan, och jag lyckades hålla fingrarna i styr och pengarna kvar i plånboken denna gång. 
 
 Blev en sväng in på ridsportbutiken vid Flyinge också.
 
Många samlades för att se Patrik testrida de lovande 4-åringarna. 

Kommentarer:


---> Tävling:

Åh vad söt blogg du har :)

Kika gärna in om du finner tid :)
Tävlar ut en Calvin Klein parfym idag :)

skriven


Kommentera här: