SLUTA VARA ELAKA MOT ERA HÄSTAR

Vet ni vad jag avskyr allra mest? Jo, jag avskyr när människor rider dåligt och sedan bestraffar hästen för det. Lägger hästen käpprätt åt skogen och sedan piskar upp den för att den inte hoppar. INTE OKEJ. Förstår inte hur svårt det ska vara. Det är det värsta jag vet. De borde vara glada att deras hästar har självbevarelsedrift och ryttarna borde acceptera att ibland blir det inte som man tänkt sig, bara att vara glad och försöka igen. Skrämmande vanligt är detta fenomenet också för den delen, riktigt dåligt. 
 
Att bete sig på det sättet är inte bara elakt mot djuret i sig utan ger också en jäkligt dålig reklam för både dig själv och sporten i sig. Ni som gör detta....jag förstår verkligen inte...hur kan man bestraffa en häst för att faktiskt göra det som är allra klokast istället för att cykla igenom ett hinder? Vill ni hellre att hästen ska slå sig eller hamna mitt i hindret? Bara en liten fundering. Bestraffa aldrig din häst för det som är DITT misstag. 
 
Blir ett aggressivt inlägg detta känner jag, men förstår inte riktigt hur tankarna går när man beter sig så. Vet ni?
 
Lättar upp med lite bilder där det kanske inte riktigt går som det var tänkt ;) Enjoy!
 
 

Kommentera här: