ÄTA VID TÄVLING

Är du en såndär som sitter och petar i maten när det är dags för tävling? Eller äter du kanske normalt eller rent utav bättre? 
 
Att äta ordentligt vid tävling är lätt för andra och andra äter nästan ingenting. Detta är något som jag har blivit bättre på tack vara mina personliga tränare. Innan åt jag nästan ingenting och det funkade ju bra det med men nu har jag kommit till den punkten att jag faktiskt kan äta frukost och flera små mellanmål innan start. Kan inte tänka mig att det är så värst många riktiga idrottsmän och kvinnor som fastar samma dag som de ska tävla? ;) 
 
För att bli bättre på detta så brukar jag ni förbereda och se till att det finns saker som jag tycker är gott och lätt får i mig. Smoothies på färska bär är en favorit men också gröt. Att tänka på vit liten macka innan en tävlingsstart får mig nästan att må illa utan jag kör på mat som känns fräsch och god! Det säger ju sig självt att det blir lättare att äta den då liksom, haha. 
 
Men om det nu funkar att inte äta och tävla varför ska man då börja äta kan man ju då undra och alla är ju olika, och olika upplägg passar olika människor. Men jag tycker själv att jag får mer energi och går inte bara på rent andrenalin och dessutom så tycker jag att mitt fokus har blivit bättre. Att utsätta sin kropp för kanske en hel dags nervositet, anspänning och sedan urladdning är ju ganska hårt om man inte tillför energi dessutom finns ju risken att man blir vrålhungrig efteråt om man inte ätit tidigare under dagen :) 
 

Kommentera här: