OM JOBB

Har jobbat på högstadiet både måndag, tisdag och idag, onsdag. Det har varit roligt😀 Jobbar ju som lärarvikarie, tror de flesta utav er vet det. Allt i från dagis, eller förskola som det nu heter till högstadiet. Det underbara är att jag jobbat med det i ett år nu och har varit på de flesta ställena. På vissa ställen har jag varit många gånger och det är väldigt skönt nu när man börjar känna sig hemma på flera olika arbetsplatser. Oftast får jag jobb där jag jobbat mycket innan, blir mycket smidigare när man känner till både barn, personal och platsen. Både för mig och andra😊

Utöver detta så städar jag även en gång i veckan och så rider jag ju även andras hästar så där trillar det in några kronor också, det täcker mycket utav mina träningskostnader. Där har ni min situation just nu, fått några frågor om det med tanke på att jag jobbar både olika dagar och tider. Väldigt lyxigt eftersom jag själv styr över både tider och dagar.

Över till planerna för dagen. Mamma har ridit Palle, passar bra eftersom att jag jobbar lite längre idag. Jag ska rida Dolly och sedan ska jag umgås med Zacke. Imorgon ska jag rida Dodo samt dressyrträna för Ulla med Palle. På fredag jobbar jag i skola igen!👍


Kommentarer:


Vanessa:

Många av mina kompisar har hamnat som vikarier på olika skolor. Jag tror däremot inte att det hade passat mig haha! Men folk verkar uppskatta det vilket r så kul! Det är ju verkligen ett yrke som behöver massor av folk just nu! :D

skriven


Kommentera här: