MINA TRÄNARE

Otto, Ulla och Sofia är de tre tränare som jag tränar regelbundet för och har gjort en längre tid nu. Jag gillar (såklart) dessa tränare väldigt mycket och jag vill i respekt mot dem inte dela med mig för mycket eller vad man ska säga, men här kommer lite om deras meriter (som är hämtat på andra sidor) samt lite om hur upplägget med dem ser ut. 
 
Hans-Olof eller "Otto" som han alltid kallas här på bloggen hopptränar jag för. Otto är en utbildad A-tränare som själv har tävlat svår hoppning. Han har bland annat varit tränare för svenska ponnylandslaget i 12 år och har tränat/utbildat ryttare så som Malin Baryard, Henrick Von Eckermann, Erica Lickhammer och fler väldigt framgångsrika ryttare. Det är ganska långt till Otto från mig och det är alltid Palle som jag har med mig till Otto-träningarna, vi är oftast två till tre personer som tränar ihop. Jag brukar försöka att åka dit varannan vecka. 
Jag tränar alltid hemma hos Otto, på sommaren är vi ute och på vintern/hösten är vi inne.
 
Ulla tränar jag dressyr för och hon har själv tävlat upp till svår dressyr, hon är utbildad B-tränare och dressyrdomare. Främst Palle som rids på dessa träningar och även här är det varannan vecka som gäller, jag rider alltid ensam för Ulla. 
 Några klipp från början av en träning när jag tränar för Ulla.
 
Sofia har träningar ganska nära och jag brukar hoppträna för henne varje vecka under våren och hösten i grupp, sedan brukar det blir några enstaka träningar på sommaren med efter behov. Till Sofias träningar brukar jag för det mesta ha med mig unghästarna. Sofia har ridit OS i fälttävlan och är utbildad C-tränare. De gånger jag tränat terräng så har jag även då tränat för Sofia. 
Träningar för Sofia!

Kommentera här: