OM DAGENS TÄVLING!

Hej på er! Hoppas att ni mår bra, här har det stått tomt hela dagen och det är för att jag har varit iväg och tävlat nästan hela dagen. Tänkte berätta lite snabbt om dagens resultat + känslan innan jag åker mot stan för att spendera min kväll med Zacke och kanske träffar vi några andra för som det ser ut nu är planerna att gå ut och kanske ta någon drink. En toppenlördag med andra ord :)
 
Åter till dagens tävling. Jag har gjort tre starter, Dolly var först ut i 90cm. 4 fel blev resultatet där, ett tidigt nedslag på hinder nummer två. Vi låg lite nära, jag satt upp men hon tjaffsade emot förhållningarna. Vi kom till en rätt bra avståndspunkt men vi fick med oss den bommen. Annars väldigt duktig banan igenom. Väldigt nöjd med henne och mig själv.
 
Sedan startade Palle 100cm och jösses så laddad han var. Superkänslig både bak och fram och väldigt svår för mig att hålla reda på, haha. Men omhoppningen var bra och snabb, vi vann klassen på trettio starter med två sekunder till godo. Faktiskt Palles och min första seger i hoppning, så det var riktigt kul!
 
Till nästa klass (105cm) fick jag ordning på Palle och mig själv. Levererade en såndär TOPPEN-ritt där allt stämmer. Jämnt fint tempo, ja, bara jättebra. Vi fick ett ner i omhoppningen, vet inte riktigt varför, spelar egentligen ingen roll. Vi var snabbaste fyrfelaren och det räckte till en femteplats! Riktigt riktigt nöjd med rundan.
 

Kommentarer:


Amanda & ridtravaren Lilleman:

VAD ROOOLIGT! GRATTIS!

Svar: Ja! Tack :D
Ellen

skriven


Emma:

Åhh vad duktiga i är! Grattis!

Svar: Tack! :D
Ellen

skriven


Linnéa:

vad roligt att det gick bra! grattis :D

Svar: Tack! :D
Ellen

skriven


Kommentera här: