LEDIG DAG

Hej! Idag är jag ledig så jag har varit ute i stallet hela förmiddagen😀 Släppte ut dem imorse, fixade stallet inför kvällen, åt frukost och sedan red jag Palle.
 
Underlaget är verkligen tråkigt just nu. STENHÅRT. Började med att rida på ett gärde. Jobbade i skritt med förvänd sluta samt flytta bakdelen. Många halter & ryggningar. Sedan skrittade jag vidare till en grusvägen och till en rejäl backe. Där blev det två joggvändor uppför och när jag red nedför passade jag på att rida några skänkelvikningar från sida till sida. Jag gör vad jag kan helt enkelt, men på söndag hoppas jag kunde åka till ridhus med honom en sväng. Lite bristfällig träning den senaste veckan men han känns riktigt fin, mycket energi som jag tycker att jag kan förvalta på bra saker ändå.
 
Gick in för att värma mig lite men tänker traska ut till stallet alldeles strax igen. Det behövs röjas upp lite bland sakerna och dessutom ska jag & mamma hitta på något med Linus också. Senare framåt sen eftermiddag/kväll ska jag åka och rida Dolly också😊
 
Älskar denna bilden på Palle som är tagen tidigare iår. Kaxigare häst får man leta efter.

Kommentera här: