LUCKY

Såg på Facebook via "minnen" att det idag är exakt fyra år sedan min ponny Lucky Rover fick vandra vidare💓 En ponny som räddats från slakt som sedan jag fick på ett litet bananskal & jag hade sedan kvar honom ända till slutet. Det är utan tvekan den bästa hästen jag suttit på och jag bar särkskilt med mig känslan utav hans språng när jag sedan började leta efter min första storhäst.
 
Lucky var en irlänsk import och jag hade så gärna viljat veta mer om hans härstamning (som är okänd, såklart) och även de första/tidigare åren i hans liv.
 

Kommentarer:


Zandra:

Han var så fin <3

Svar: Jaa <3
Ellen

skriven


Sätilaryttaren.se:

Så fin! Hur kommer det sig att han skulle gå till slakt?
sv; ja men verkligen, så vackra! :)

Svar: På grund utav att han var en "Problemponny" kan man säga. Väldigt stressad & het bland annat.
Ellen

skriven


Elin:

Åh så fin <3 <3

Svar: Ja visst var han!
Ellen

skriven


Elaine & Grizzly:

Jag känner igen mig i det där att vilja veta mer om härstamning när man har en importhäst... Min Grizzly är ju också importerad, men jag har haft sån tur att jag fått kontakt med hans uppfödare - och därav fått en del uppgifter av henne i alla fall. Mamman är känd, och hon hade även sett hans pappa och kunde beskriva honom för mig - även om han tyvärr är/var papperslös, så det står okänd i Grizzlys pass. :)

Svar: Vilken tur & va kul!
Ellen

skriven


Kommentera här: