TÄVLINGSRESUME' 2016 - SÖRKULLENS DIVA

Japp! Då var det dags för ett litet inlägg om Diva också. Hon väldigt fin i både hoppning och dressyr. Väl framme i sin utbildning och jag hade först viljat satsa på ett 5års-championat med henne också men hon har inte riktigt varit redo i sitt huvud för det. Så hon har fått gå lite lägre klasser för att vänja sig och förstå vad det hela går ut på under året.
 
Jag har varvat mellan att rida henne hemma hos sin ägare med att åka iväg och rida på nya platser för att vänja henne. På filmen kan ni se att hon börjar vara riktigt bekväm med att vara borta & trivs som fisken i vattnet! Riktigt rolig ponny.
 
Diva på sin första tävling. Hon fick scenskräck så det gick inte så bra på banan. Men i övrigt skötte hon sig super, som vanligt.
 
Andra tävlingen resulterade i en stor förbättring. Bara ett litet pet!
 
Tredje gången ute resulterade i en felfri runda! 
 
Och vi debuterade i dressyr! Diva skötte sig galant men det blev lite som det kan bli första gången. Resulterade i 57% i Lb:1.
 
Nytt försök och denna gången 61%.
 
Tredje gången på dressyrbanan resulterade i en kanonritt! Önskar jag hade film på detta så ni hade kunnat se. Hon var SÅ FIN!
 
Sen vart det hoppbanan igen. Resluterade i en jättesäker & felfri runda. Inte i en enda bom. Önskar jag hade haft film på detta med...haha.
 
Där har vi alla Divas starter från hennes första tävlingsäsong. Jag vet inte riktigt hur 2017 kommer att bli med någon utav hästarna än och jag får kanske prioritera bort någon på vägen men jag hoppas att jag kan göra några starter på henne nästa år också😊

Kommentarer:


Mikaela:

Åh jag hoppas du kommer göra några starter på henne även 2017. Hon är en utav mina favoriter i bloggen faktiskt. Tycker hon är sååå härlig. Gillar hennes snabba utveckling och det jobbet du gjort med henne :) Verkar ha så skön inställning och härlig uppsyn! :)

Svar: Kul att du tycker det! Ja man blir riktigt glad utav att rida henne :D
Ellen

skriven


Susanna:

Vilken fin blogg du har :)

Svar: Tack :D
Ellen

skriven


Kommentera här: