TALANG SMÅLAND - AVSLUTNING

Hej på er! Jag har precis kommit hem från avslutningen av Talang Småland. Eller precis och precis, men har egentligen bara hunnit komma in och äta sedan jag kom hem och nu ska jag så fort jag publicerat detta dra av mig ridbyxorna och på med mjukisbyxor. Sen ska jag parkera mig i soffan med kaffe och bara landa. 
 
Under dagens agenda stod iallafall banhoppning. Corven var jättefin på framridningen men fick scenskräck väl inne på banan. Stannade en gång på första hindret och sedan också på kombinationen. Vi tog oss runt iallafall och tog en liten paus innan vi red om banan som då gick klockrent med tanke på vår nivå just nu. Fick lägga en volt precis innan kombinationen då vi var i för mycket obalans. Jag är jättenöjd med honom, han var mycket fin att rida när han slappnade av och han har varit jättelugn och fin i sin box hela dagen. Inte det minsta nervös eller stirrig. Guldstjärna! 
 
 
Under dagen har det blivit lunch, fika och en massa prat såklart. Och innan vi åkte hem lyssnade vi på en föreläsning om hästens tänder och mun, mycket intressant. 
 
Och nu är alltså tiden med Talang Småland över, känns nyss som att vi var på uppridningen i Växjö. Jag har skrivit ett inlägg om hela resan, det kommer att publiceras här inom kort! 
 
Filmen från dagens andra och bästa runda:

Kommentera här: