DAGEN + UTRUSTNING TILL PLATINUS

Hej! Har precis kommit innanför dörren. Har jobbat och sedan handlat lite julklappar tillsammans med syster. Palle får sig lite ofrivillig vila idag då det är stenhårt på ridbanan och min försteberidare (mamma) hann tyvärr inte med att rida under dagen. Imorgon hinner jag dock rida efter jobbet om inte mamma gör det😊 Nackdelen med denna årstid är ju att det blir lite bökigare att hålla igång för min del.

Igår kväll hade vi ute Lill-plutten i stallgången för första gången. Det brukar alltid bli lite stimmigt första gången men han stog i princip och sov medans jag borstade, kratsade hovar. Kammade man & svans. Så himla härligt! Och så lite godis med förstås. Jag tänker göra om samma procedur ikväll.

En bra grej med Plutten är att han är lika stor som Palle så det finns en hel del utrustning som passar honom rent storleksmässigt här hemma. Så det känns som att vi i princip har allting på den fronten. Det enda som jag känner behövs införskaffas så småningom är något mer utetäcke, eventuellt ett bett samt bakbensskydd för jag har nog faktiskt inga som är godkända för just unghäst. Både Palle & Corven tävlade jag faktiskt utan benskydd bak.

 Lutar åt dessa bakbenskydd från Veredus, modell Young Jump. 

Kommentarer:


MartinaOlsson:

Hej! Jag har just nu en tävling i min blogg i samarbete med Personlig almanacka, där du kan vinna din helt egendesignade almanacka! Perfekt för det nya året ju :) Om detta är något som intresserar dig får du gärna klicka på länken nedan och delta, det är superenkelt att vara med och tävla!
http://martinaolsson.myshowroom.se/63787/tavling-vinn-en-personlig-almanacka/

Svar: Så kul! Jag har kikat in & deltar nu :D
Ellen

skriven


Kommentera här: