JAG & FABBE IGÅR

Har några bilder att visa från gårdagens ridpass med Fabbe. Tredje gången jag rider honom. Innan har handbromsen suttit i så pass att det inte har varit på tal om att jobba lösgörande utan då har jag bara fokuserat på att han ska lyssna framåt & göra det helhjärtat. Bjuda framåt. Igår kändes han mycket bättre och jag kunde börja skola honom lite. Berättar lite mer under bilderna. 
 
Så fin bild detta tycker jag. Så fint med höst. 
 
 Det är jobbigt att runda sig runt innerskänkeln och det blir inte så mycket till böjning. Men ge det några ridpass och det sitter nog relativt snart. Jag gillar hur han vinklar in sitt inre bakben på denna bilden.
 
 Ber han att komma igenom och kliva fram ytterligare genom kroppen fram till min hand.
 
Jodå, ganska fin här.
 
En styrka som Fabbe har är att jag tycker att han visar tendenser till att ha relativt lätt för att både vinkla & bära men även att skjuta på med bakbenen. En skopa av naturlig begåvning till båda är bäst.

Kommentera här: