SUMMERAR ÅRETS STARTER MED DOLLY!

Kinda Ridklubb, 90cm. 8 fel. DEBUT! Dollys & min tävlingsdebut. Jag tyckte hon var redo men jag var ganska osäker på hur hon skulle ta miljön och hur hon skulle bete sig. Men vad ska man säga, hon skötte sig strålande😄 Jag var jättenöjd med henne, två bommar föll men det spelade ingen roll. 
 
Eksjöortens Ryttarförening dag 1, andra tävling och debut 1m.  4 fel. Från lokal 90cm till regional 1m. Det är ändå ett litet hopp i svårghetsgraden. Dolly & jag presterade bättre än jag trodde, så det kändes roligt att vi hade anmält till en klass dagen efter också. 
 
Eksjöortens Ryttarförening dag 2. 1m. 4 fel. Jättenöjd med rundan dag 2. Väldigt mycket finare än rundan dagen innan. Ett nedlslag men jag var jättenöjd med både Dolly och mig. Jag trodde inte att vi kunde prestera på den nivån som vi gjorde den dagen. En positiv överraskning & ett kvitto på att vi jobbat rätt.
 
Anebyortens Ridklubb. 90cm. 4 fel. En något spänd Dolly denna gång men åter igen en ganska bra runda ändå. Ett nedslag.
 
Rappestad Ridklubb. 80 + 90cm. 0 och 4 fel. Dollys debut inomhus och första gången vi körde två klasser. Första felfria rundan och därmed första rosetten! Ytterligare steg i rätt riktning, jättenöjd med henne.
 
Fina Dollan! Nu får hon smälta sina första starter och så får vi se vad nästa år kan bjuda på i tävlingsväg😊

Kommentera här: