DAGENS PLANER & LITE KÄNSLOR

God morgon! Förutom alla vardagliga sysslor så ska jag idag skritta en sväng på Palle. Låg & lång form och bara sträcka på benen efter gårdagens dressyrträning. Dodo ska ridas, som vanligt med inslag av markarbete/hoppning men exakt vad har jag inte riktigt bestämt ännu. Ska iallafall att bli kul att rida honom igen, två veckor sedan sist.
 
Dessutom ska jag på massage idag också. Nu under morgonen/förmiddagen, hästarna & resten utav dagens göromål kommer jag att göra efter det. Ser massage & träning utöver ridningen som en investering till att kunna bli en bättre ryttare utan att man behöver sitta på hästryggen. Ibland känns det dock som om jag investerar & investerar fast med en realtivt låg utdelning... Vissa dagar känner jag att jag hade viljat så mycket mer, varit mycket duktigare och haft fler samt större framgångar. Men jag får även inse att jag inte suttit på den typen utav hästar. Palle är den häst som varit mest utbildad utav dem jag haft (om vi bortser från Lucky men han var ju en "problemponny") och då var han ändå 5 (!) år när jag köpte honom så han var ju inte alls färdig. Faktum är att de ponnysarna jag hade efter min B-ponny Virvla fram tills dess att jag köpte Palle inte var några jag ägde själv. Lucky fick jag, räddad från slakt och Lexie utbildade jag i hennes ungponnyår tills dess att jag växte ur henne och hon såldes.
 
Jag har lärt mig massor utav alla ponnys/hästar jag haft och jag är superglad att just de har format mig som ryttare. Så jag ångrar absolut inget men ibland känner jag bara att jag hade viljat mer. Menmen, jag är också samtidigt otroligt glad & tacksam för den biten jag kommit tack vare min familj och mig själv. För visst har jag kämpat och ridit minst en häst varje dag år in och år ut sedan jag var liten. Men det har också varit skitkul (såklart) och jag älskar ju hästar och jag älskar att utveckla min kunskap om hästar, ridsport och utveckla mig själv samt hästarna. Mitt främsta mål är att jag en dag kan vara en riktig hästmänniska med erfarenhet och någon som många anser vara en duktig ryttare, vilket enligt mig inte alls behöver höra ihop med tävlingsresultat.
 
Jag tror att detta är en känsla som kan bli när man som jag är en tävlingsmänniska men också en person som ständigt vill utvecklas även om jag också har blivit ganska bra på att vara nöjd. Nöjd men inte mätt.
 
 

Kommentera här: