PLANEN & STATUS FÖR ALLA HÄSTARNA JAG RIDER

*Dultymor. Dolly och jag ska vara med och träna för Sofia jämna veckor fram tills jul. Vi börjar vecka 40. Jag är väldigt stolt över Dolly, utvecklingen hon har gjort är otrolig. Jag tycker jättemycket om henne trots att jag ratade henne efter att jag provridit, hehe. Jag var nämligen med när min faster letade häst och det är ju även hon som äger Dolly. Det har tagit lite tid att få ordning på henne men nu börjar hon bli en "vanlig" häst även om kräver min fulla koncentration så är hon en riktig fighter och vill alltid kämpa med sin ryttare. Underbar liten häst. Det ska bli kul att se vad lite träningar kan göra för våran utveckling!
 
Dolly och jag tävlingsdebuterade iår och de fyra starter vi gjort har resulterat i 4 bra rundor med två nedslag i debuten och sedan ett pet i de tre resterande. 
 
*Heart Paal. Med Palle är planen att fortsätta träna hoppning för Otto samt dressyr för Ulla, förhoppningsvis kan vi få till en lite mer ordentlig inomhussäsong eftersom att det inte blivit så mycket tävling iår. Tänker starta lite 110-klasser till att börja med och sedan får jag se hur det känns. Jag har börjat att planera i tävlingar som jag vill åka på, varav ett meeting. Delar med mig utav tävlingsplaneringen snart. 
 
 
*Diva. Och precis som med Dolly så kommer jag att fortsätta att rida samt tävla Diva lite. Förhoppningsvis kan vi vara med och träna för Sofia några gånger med. Står som reserv. Tycker att det finns dåligt med tävlingar i ren allmänhet. De ligger lite för långt bort eller krockar med annat men hoppas på att försöka få till ett par starter på henne i höst också. I både hoppning och dressyr.
 
Divas första tävling.
 
*Dodo. Fina Dodo kommer jag att fortsätta att träna och utbilda. Förhoppningsvis kommer det någon passande träning som vi kan vara med på också. 
 
 
*Hällebo Meriadoc KWD 71. Målet med Merry detta år har varit att hjälpa till att förbereda och kvala honom till ungponnychampionatet i hoppning vilket har gått strålande och i helgen äger championatet rum.

Kommentarer:


Mathilda:

Låter som bra mål, väldigt fina hästar!

Svar: Tack! :)
Ellen

skriven


Mikaela:

Ska du rida championatet också eller har du bara hjälpt till att kvala? :)


Svar: Ska rida också :)
Ellen

skriven


Kommentera här: