DAGENS HÄSTAR

Diva var först ut idag! Ett dressyrpass. Vi tävlar nästa vecka igen så det är bäst att träna på. Idag red jag henne för första gången med sporrar. Vill kunna använda det på tävling i fortsättningen och så får det nog bli för det funkade jättebra. 
 
Hon kändes väldigt fin. Vi jobbar ganska mycket på längningarna i trav just nu. De är på gång! Som vanligt var hon pigg & glad. Alltid roligt att rida henne 😀 
 
Palle gick första ridpasset sedan meetinget i helgen. Han har vilat i två dagar och kändes minst sagt utvilad, hehe! Lite attityd idag när han hade åsikter om hur fort det skulle gå men annars fick jag en riktigt trevlig känsla på honom och vi genomförde ett riktigt bra joggingpass med lösgörande arbete längs grus & skogsvägarna.
 
Linus tömkördes idag igen! Superfin. En liten rolig grej: Förra veckan när jag tränsade honom tog han bettet själv. Jag blev väldigt förvånad och trodde att han kanske misstog bettet med en godis trots att jag aldrig använder mig utav godis i samband med att jag stoppar in bettet. Men igår hände det igen och idag också! Jag behöver alltså bara hålla i bettet så stoppar han själv in det! En sådan liten sak men ändå något som man blir så himla glad över. Bästa Linus💓 Han älskar att bli hämtad i hagen & bli gosad samt arbetad med.

Kommentarer:


Erika :

Vilken härlig hästdag! :)

Svar: Ja :D
Ellen

skriven


Kommentera här: