GÅRDAGENS RIDPASS - DODO

 
Igår red jag Dodo som var riktigt fin. Vi jobbade mycket på lösgjordheten vilket jag tycker att man ser på dessa prints. Vänster galopp blir rundare & bärigare för varje gång. Höger galopp är kanon som vanligt. De steg han verkligen tar i detdär extra är den jäkligt grym. Tänkte att jag behåller filmen för mig själv denna gång, den liknar så många som jag redan visat er.
 
Vi hade några små kryss uppställda som vi övade på att byta varv över. Det går sådär. Det funkar ganska bra när man kommer i trav men när man rider an i galopp så är det svårt för honom att inte landa i korsgalopp vid varvbyte. Jag tror att det är rent tekniskt som det strular för honom, för han är i balans i landningen och rättar sig själv direkt utan problem. 
 
 
Jag har redan börjat klura på vad vi ska göra nästan gång. Antingen är jag sugen på att rida över massor utav bommar, kanske uppåt 10 stycken på rad eller kanske en bana, eller en serie. Ni kanske har något förslag på en rolig övning?

Kommentera här: