HÄSTAR JAG HAFT

Fick en fråga om inte jag kunde berätta mer om hästar och ponnys som betytt mycket genom åren. Självklart kan jag det, alla hästar som jag har haft tidigare har betytt och lärt mig mycket. Jag har skrivit om vissa tidigare, mycket länge sedan visserligen men jag har länkat till de gamla inläggen ifall ni är sugna på att läsa vidare och se fler bilder.
 
Vi börjar med min första kärlek, nämligen min första egna ponny Virvla. Ett underbart Gottlandsruss. Vi äger henne fortfarande, hon är sedan några år tillbaka utlånad. På bilden ser ni henne med min lillayster. Jag har skrivit ett inlägg om henne tidigare, ni hittar det HÄÄR.
 
Sedan har vi Lucky Rover. Den framgånsrika ponnyn som en dag slutade att prestera. Han var så problematisk att han skulle slaktas. Han räddades och kom så småningom till mig. Jag skrev ett inlägg om honom för länge sedan, ni hittar det HÄÄR. Han är sedan några år tillbaka i hästhimlen.
 
Björkens Lexie. En ponny jag utbildade åt ägaren från det att hon var 4-7 år. Vi tävlade LA hoppning & dressyr med felfria rundor samt godkända procent på den nivån. Den första hästen som jag hoppade terräng på. Underbart underbart snäll ponny som älskade uteritter, bada & simma. Men väldigt känslig för humör och liknande. Hon ville vara till lags så mycket och hon blev livrädd om hon trodde att man var missnöjd eller arg. Ni kan läsa mer om oss HÄÄR. Hon tävlas och rids idag av en yngre tjej. Inte superlångt bort så några gånger har vi varit på samma tävlingar. Väldigt roligt!
 
Sist men inte minst, vår älskade Corlito som vi tyvärr efter bara ett år i vår ägo fick ta bort i tarmvred för snart ett år sedan. Känns som att vi bara fick lära känna en bråkdel utav honom, han var otroligt introvert och började först i slutet komma ut mer & mer. Otroligt vacker häst som egentligen var perfekt för både mig & mamma.
 
Ibörjan var vi ett omaka par, bjuder på denna video. Ni anar inte hur många ridpass som dessa vi hade.
 
Men övning ger färdighet..
 
Sista gången vi hoppade..Man vill ju bara trolla tillbaka honom💓

Kommentarer:


Lillemmish- mode - inspo - mamma till wille:

wow så fin Björkens Lexie är! =)

ha en bra dag

skriven


Kommentera här: