HELGENS STARTER

Nu är Eksjös hemmatävlingar slut. Tre dagar av mycket jobb, två starter och mycket kul också såklart. Det är så roligt att tävla på hemmaplan och Dolly som alltid har varit lite utav en "special" har presterat på topp denna helg. Så ridbar och lugn, hon har lydit minsta vink och gjort sitt allra bästa. Trots att hon varit lite överallt de senaste ridpassen hemma och att vi inte tävlat på ett år så har det känts som att vi varit oförskämt samspelta och jag är glad över att jag kunnat ge henne bra ridning i båda starterna. 
 
Vi summerar helgen med exemplarisk häst, bra insats från mig. Felfritt & pris idag och ett stopp i fredags i en annars väldigt bra runda.
 
Det kommer fler bilder från tävlingsbanan så småningom, här följer lite framridningsbilder från idag.
Dolly är supersnäll på framhoppning & framridning. Hon lunkar lugnt omkring med spetsade öron med ett lugnt & harmoniskt utttryck i ansiktet.
 
 "Hmm, hur var det jag skulle rida nu igen?" Går igenom banan & hur jag ska rida en gång till för att det ska bli så bra & felfritt som möjligt.
 
 Efter ritten!
 
Travade av några minuter och sedan skrittades hon för hand innan vi lastade och åkte hem igen.
 
Förresten, här har ni dagens ritt. Tyvärr glömde mamma bort hur hon brukar filma med denna kamera. Riktigt synd..Som ni ser försvinner vi endel ur bild😉  Valde att lägga upp filmen ändå, jag är så nöjd  och lite ser man ju åtminstone.

Kommentarer:


Anonym:

Går inte o se filmen?!

Svar: Hmm, jag kan se den. Ska se om jag kan fixa det..
Ellen

skriven


S:

Ser ju lekande lätt ut! :D fint ridet!

Svar: Tack så mycket :D
Ellen

skriven


Michelle%20Petersson:

Väldigt fin runda!! :D

skriven


Michelle Petersson:

Väldigt fin runda!! :D

Svar: Tack :D
Ellen

skriven


Kommentera här: