JAG & DEN "NYA HÄSTEN"

Gokväll! Dagen har flytit på bra, Palle & Linus har varit duktiga. Och så red jag en ny häst, kan tänka mig att många väntar på att få höra mer om den detaljen. Fick prova Olivias Pärlan. 
 
Jag känner till Olivia & Pärlan sedan innan så för mig är inte hästen ny på det viset. För er som inte vet så är Pärlan ett 10-årigt Welsh Cob-sto på storhästmått. 
 
Känslig & vaken liten häst. Kan spänna till väldigt då & då. Rent kvalitemässigt så gillar jag mest hennes galopp och språng. Hon har haft väldigt svårt med galoppen men Olivia har verkligen fått fram den och även om hon inte orkar så länge ännu så har hon en riktigt taktfast & fin galopp som jag gillar. Och hoppar gör hon med lätthet. 
 
Tanken är att jag ska hoppa henne lite. Inte så kontinuerligt som mina andra extrahästar men det kommer bli fler gånger, så ni kommer att få höra mer om henne i framtiden.
 
Ska klura lite på övningar vi kan göra till nästa gång som främjar små korta & lite rappare steg där hon får hoppa upp sig lite. Vi får se om jag kan hitta på något som passar damen. 
 

Kommentera här: