KOMMANDE TÄVLINGAR?

Jag har så smått börjat att fundera på hur vi ska lägga upp de senaste veckorna. Vi har Diva + Merry som matchas mot championat i dressyr dock ett litet frågetecken bakom Merry. Oklart om det kommer att gå att rida acceptabelt på bett. Just nu har vi en hopptävling & en dressyrtävling i sikte, så får vi se lite hur vi lägger upp det sedan. 
 
Sedan har vi Palle, jag tror det kommer att funka bra men jag vet inte riktigt. Vi har ju inte ens hoppat än. Vi får ta det lite som det kommer även där. Mitt mål är även att mamma ska hoppa honom någon/några gånger. Vet att hon vill, hehe.
 
Sedan har vi Dolly, vill ut med henne några fler gånger i höst!
 
Känns som ett enda virrvarr av tävlingar och det är svårt att få ihop det med hästar som måste åka på så olika tävlingar. Det ska dessutom passa ägare och allt annat så det är allt några pusselbitar som måste vändas på innan det går ihop. Jag tycker dock att det har funkat väldigt bra hittills!
 
Dessa tävlingar är dem som eventuellt kan passa mig & hästarna de kommande veckorna:
 
Vecka 32: Jag & Merry åker till Växjö för att rida en LB+5,*DEBUT*. 
 
Vecka 33: Dressyrtävling i Ydre med Diva & Merry. Rider LA:1.
 
Vecka 34: STADSFESTEN, = ingen tävling.
 
Vecka 35: Eventuellt Paynjump med Palle i Aneby (fredag). Eventuellt Vaggeryd med Merry (lördag).  Och så eventuellt Kinda med Dolly, Palle? (söndag). Mycket eventuellt, men vi får se lite var det lider med allt. 
 
Vecka 36: Grankärr dressyrtävling, Diva?
 
Vecka 37: Eventuellt Welsh-SM med Merry. Annars kanske det blir att åka till Bratteborg med Palle & Dolly. Även Ölmstad & Kinda har dressyrtävlingar, kanske vore något det med för några av hästarna. Ydre har PaynJump...
 
Vecka 38: UNGPONNYCHAMPIONATET 2017.
 
Jag & Merry på ungponnychampionatet i hoppning förra året. Slutade totalt 5:a.

Kommentera här: