LINUS IGÅR & PLANEN MED HONOM

Löshoppade Linus lite hemma igår. Vi har en så liten paddock så det blir inget avancerat. Han var jätteduktig iallafall. Han är så himla duktig med allt i hanteringen, vara ensam, promenader med möte av lastbilar, traktorer osv, handhäst, tömkörning, longering, allt sådant. Jättelugn & snäll häst, van vid katter, hund och höns. Tror att många tror/får intycket av att han är nervös av sig i ren allmänhet men det är han inte. 
 
Han skulle behöva att träna lite på att åka iväg bara samt den "lilla" haken med att bli riden. Har ju gått bra att rida på honom i sommar (superbasic ridning) men det är fortfarande väldigt "skört" om ni förstår vad jag menar, med hösten på ingång kommer mindre tid och mindre möjligheter för mig som bara kan vara ute och träna. Det i kombination med att jag hade önskat att vi hade kommit längre har gjort att jag tänker försöka att lämna iväg honom senare iår. Det känns så bra att ha tagit det beslutet för jag vet inte alls hur jag ska gå vidare med honom. Aldrig känt den känslan innan. Han är absolut inte samma häst som kom hit och vi har kommit jättelångt på många vis men man hade liksom hoppats på att kunna rida riktiga ridpass på en avslappnad häst nu...Jag köpte honom trots allt till att rida & tävla på och inte något annat. Sedan 2015 har jag letat storhäst för att kunna ha två att satsa på under dessa två år som varit, har ju gått sådär med det...Tråkigt är det iallafall, klart man hade hoppats på mer.
 
Vi ska fortsätta med mycket basic träning nu i slutet av sommaren och sedan hoppas jag kunna låta en viss väldigt erfaren människa på hästar som Linus ta över så får vi sedan se vart det leder till. Så får vi ta det utifrån det så småningom.
 

Kommentarer:


Josefin:

Han är verkligen superfin! Det ska bli så kul att följa er resa sen när du rider honom mer och kunna se när ni kommer ut på tävlingar i framtiden :)

Svar: Tack! :) Ja jag hoppas att det blir så 😁
Ellen

skriven


Johanna:

Jäkligt snygg häst!

Svar: Tack, kan bara hålla med!
Ellen

skriven


Kommentera här: