MIN TISDAG

Idag bar det alltså av mot Skövde för att hämta hem våran nya hund Cassie. Hon besiktades igår, delvis därför jag inte ville berätta mer häromdagen. Det är ju inte klart förens det är klart så att säga! Men nu är hon vår😀

Cassie är 7 månader gammal och är en blandning mellan Kanintax, Yorkshireterrier, Cocker Spaniel samt Shetland Sheepdog.

 
Stackars lilla Cassie, så mycket nytt men så fort vi kommit iväg så tydde hon sig till oss direkt. Hon är en lite resarverad & försiktig tjej men väldigt gosig. Hon kryper redan närmare oss och vill att vi ska vara med henne.
 
Hon har hållt sig på sin filt nu i eftermiddag men efter en liten kvällspromenad har hon nu börjat att se sig om i huset. Hon har druckit och ätit lite. Skönt! 
 
Hon är jätterädd för Bessie, haha. Men jag tror att de blir bra kompisar med lite tid. Bessie förstod direkt att Cassie var rädd och genast backade hon av och närmade sig henne väldigt försiktigt istället. 
Under eftermiddagen kom mormor & morfar förbi med en liten leksak till Cassie och lite godis till Bessie samt fika till oss, så snällt💓
 
 
Jag passade på att rida Dolly ikväll, hon gick toppen och sedan åkte jag upp till sommarhagen med Bessie och tog hem Palle. Han sover inne på nätterna som sagt. Men Linus & Eolus fick vara kvar, som vanligt. En mycket fin kväll! Linus var sprallig, ett litet filmklipp från i kväll:
 

En fin kväll 😍

Ett inlägg delat av Ellen Källgren (@ellenkallgren) Aug 22, 2017 kl. 11:06 PDT


Kommentarer:


Anonym:

Vacker utsikt 😉. Agnetha

Svar: Javisst är det! 😀
Ellen

skriven


Kommentera här: