VAD JAG HAR GJORT DENNA MÅNDAG

Igår kväll longerade jag Palle och idag red jag & Palle ut för första gången sedan han fick ett öga. Vi tog våran favoritrunda som är ganska kort, det blev mycket trav & galopp. Det gick som tåget, hehe. Bessie var överlycklig över att hänga med på ridtur igen. Kändes i stort sett precis som vanligt!
 
Utöver att rida Palle longerade & hängde jag på Linus. Kanske får han hänga med ut som handhäst imorgon? Vi får se. Det hade varit roligt för det var så himla länge sedan nu, jag som köpt ett nytt & längre grimskaft endast till det syftet med. I vilket fall somhelst så får jag göra det snart.
 
 
Är i full gång med att fräscha till bland grejerna i stallet. Alla schabrak är nytvättade och nu i kväll putsade jag två träns samt ett par stövlar riktigt nogrannt. Får se till att mina ridjackor får åka en vända i tvättmaskinen också. Här ska det bli rent & fint!

 
Nu är klockan strax över 20.00 och Palle är fortfarande ute. Tar in honom senare, nu ska jag poppa lite popcorn och fixa lite inlägg. Vi hörs imorgon igen, då har jag Merry, Linus & Palle på schemat som det ser ut nu.

Kommentera här: