SVAR PÅ FRÅGA

Fick en fråga om Palle och varför han inte funkar i mörkret. I ärlighetens namn så har jag inte lagt så mycket tid på att försöka att ordna upp det. Det som händer är iallafall att han blir stissig & harig. Det är svårt att få något vettigt gjort och det är inte trevligt, men det "går". Han blir likadan när man leder honom. 

Jag har ju en ridbanan, lite för liten och inte alltid ridbar denhär tiden på året. Men såklart guld värd! Den funkar bra att rida på i mörkret. I regel så funkar han bra på mindre ytor och på ställen han känner igen väldigt väl, som hemma. I början var han väldigt stissig när han skulle vara ute på natten men det gick bra efter några gånger. 

Men ger man sig iväg på en uteritt i skogen helt själv så blir han väldigt spänd och stissig. Nu har jag dock inte testat på länge och det kanske skulle bli mycket bättre om jag hängde i ett par gånger. 

På tävlingsplatser funkar han  bra i mörker, så det är inget problem som sätter käppar i hjulet på något sätt i vår vardag. Kan åka iväg till träningar i kolmörker och lasta på & av utan problem. Skritta fram vid ridhuset och sedan gå in. 

Så visst, det går att rida honom i mörkret men det kanske inte är en häst som du slänger dig upp barbacka på och rider en lång runda på i månskenet. 

Lyckliga & glada efter en felfri 130-debut. Här är klockan närmare närmare 20.00 på kvällen.

Kommentarer:


S:

Jag förstår! Skönt att inte bli helt begränsad av det iallafall :)

skriven


Kommentera här: