LA:1 2017

 
Numera finns inte det gamla hederliga LA:1 2007 längre utan från och med iår gäller LA:1 2017. Jag älskade verkligen det gamla programmet men det positiva är att det nya är väldigt likt, dock lite svårare enligt min mening.
 
En svårighet och även den största skillnaden i det nya programmet enligt mig är att det är galopp in istället för trav. Att det första du gör på banan är att galoppera in på medellinjen i galopp för att sedan snyggt samla upp hästen och göra en halt. Det kan vara lättare sagt än gjort på två ungponnyer, speciellt om de är spända. Vilket de troligen kommer att bli vissa starter eftersom att det är så pass gröna, Diva har startat tre dressyrtävlingar innan & Merry har startat fyra.
 
Men iallafall, det är alltså detta program det är tanken att Merry & Diva ska gå i vår. Jag skulle säga att inridningen samt den förvända galoppen är det som behöver befästas och övas mer på i första hand.

Kommentarer:


Tilda:

Så roligt inlägg att läsa! <3

Svar: Kul att du tycker det :)!
Ellen

skriven


Josefin Nilsson:

Jag var så taggad på att starta LA om ca en månad nu känner jag mest lite panik över om vi kommer hinna få till det med galopp -> halt :/ Men det ska bli kul att träna på i alla fall ;)

Svar: Ja det är lite klurigt men samtidigt, vad gör det om man misslyckas? Ingenting egentligen :) Och i LA är det ju tillåtet att ha något steg i både trav & skritt och fortfarande på ett godkänt betyg.
Ellen

skriven


Camilla:

Bara öva en massa då ;).. Jo det är ju mkt svårare tycker jag oxå på lite gröna hästar. Men det klarar ni galant

skriven


Annie:

Lycka till med dina starter! :) Själv satte jag 66% i LAn idag vilket jag är otroligt stolt över då jag varit väldigt nervös för dendär galoppinridningen men det gick ju fint.. man ska inte oroa sig i onödan ;)

Svar: Tack! Åh ba roligt :D
Ellen

skriven


Kommentera här: