FAVORITÖVNINGAR (del 2/2)

Jag har olika övningar som jag föredrar på olika hästar, det är saker som kan förändras med tiden. Men här kommer några favoritövningar jag har med respektive häst just nu!
 
På Palle är förvänd sluta en stor favorit. Den gör jag i alla gångarter och det hjälper mig att få honom mer lösgjord! 
 
På Dodo älskar jag att göra galoppfattningar samt rida över bommar & studs. Även att trava på volt och flytta undan bakdelen några steg är en stor favorit! Med dessa övningar brukar jag få honom att bära sig men även välva ryggen lite extra!
 
Förvänd galopp på böjt spår är en favorit på Diva.  
 
På Dolly gillar jag i princip allt som har med att flytta för skänkeln att göra. Gillar det dels för att det låter mig komma om med skänklarna och komma till ridning. Ibland blir man lätt lite passiv på hetare häst men de måste ridas de också. Övergångar är annars en BIG BIG FAVORITE när det kommer till Dolly som måste hitta mer bärighet!
 
Min favoritövning på Merry är att rida honom på 20 metersvolt i galopp. Samtidigt som jag gör volten mindre samlar jag honom succesivt ner till skritt. Sedan fattar jag galopp från skritt och rider ut på den större volten igen. Så småningom börjar jag minska volten och samla ner till skritt igen. Det är en riktig workout för bak-kärran!

Kommentera här: