GÅRDAGENS RIDPASS - DODO (film)

Så, här kommer filmen från gårdagens ridpass på Dodo! Medans jag har varit borta har han haft en lite lugnare period och det tror jag passade perfekt. Han har utvecklats så mycket! 
 
 
Han skötte sig fint som vanligt. Jag försöker att då och då lägga in mer grejer där jag håller igång honom lite längre. Bommar & hinder om vartannat. Jag gör flera övergångar mellan trav & galopp för då behåller vi balansen längre istället för att vi tappar mer & mer för varje varv som går.
 
Innan har vi fokuserat på att ta i mer i ett fåtal steg, att verkligen hitta dendär fina galoppen först ett steg och sedan ett halvt varv eller hoppat en serie. Vilket har varit väldigt bra för att få upp styrkan, lösgöra & för att han ska hitta tekniken och förstå vad man menar. 
 
Men nu blir det lite fokus på att kunna hålla igång lite längre igen. För att orka hålla igång längre försöker jag att hitta ett läge där han orkar vara i ett tag även om det ser lite tråkigare ut. 

Kommentera här: