JAG & DODO TIDIGARE IDAG

 
ALLTSÅ, HEJ KOM & HJÄLP MIG! Att inte ha hoppat ordentligt på länge sätter ju sina spår. Kan summera passet som BRA häst, DÅLIG ryttare, haha. Men vi har tränat honom väl, han löste sin uppgift utmärkt trots att att vi kom lite knas några gånger. Ni får själva se på filmen! Bjuder på detta!
 
 
Han är så himla duktig Dodo! Att landa i rätt galopp är svårt men nu förstår han vad vi vill, det är bara väldigt svårt ännu. Jag tror att det kommer med mer träning. Att rida banor är också svårt, jag gjorde det lite idag efter att vi hoppat dessa lite högre räcken. Vet inte hur högt det var, förmodligen inte lägre än 90 centimeter på det högsta vilket är det högsta han hoppat med ryttare och det kändes lätt.
 
Han har ett fint språng, markarbete, markarbete & markarbete är det som gäller. Funderar på att köra på ett renodlat dressyrpass nästa gång. Se om jag kan få loss honom lite till och sedan ta med det till hoppningen.

Kommentera här: