MIN MÅNDAG

Under måndagsmorgonen & förmiddagen styrde jag med tvätt av Palles sår, hämtade ut metacam samt köpte annat nödvändigt till vår dagliga tvättrutin. Passade på att handla middagsmat också, resten utav familjen är på semester så jag håller ställningarna här hemma. Jag passade även på att hämta hem lite mash & medigest, Palle fick lite lös mage av att stå så länge på kliniken med allt vad det innebar så det + gräs som han äter nu kommer att göra susen. Lite alla möjliga ärenden har jag fått gjort idag med andra ord!
 
Och nu så börjar ju även peppen inför hemmatävlingarna dra igång på riktigt, idag körde vi ut tävlingshinderna! Jag hoppade igenom Dolly en sista gång också och ja, vad ska man säga? Vi får se hur det går helt enkelt! Försöka kan vi alltid, går det åt skogen så är det inte första gången det gör det i karriären, haha. Jag kommer att rida henne på onsdag också men då ska vi bara jogga & fokusera på att slappna av.
 
Ett av alla lass, mycket som ska ut.
 
Planerna för resten utav veckan lyder såhär:
 
Tisdag/imorgon: Linus ska aktiveras & Palle samt resten utav djuren ska tas om hand.
 
Onsdag: Rida Dolly, Diva & Dodo. Eventuellt aktivera Linus & självklart ta hand om Palle och resten av djuren (gäller alla dagar)
 
Torsdag: Åker en sväng till mormor & morfar för att gå på Bellö Marknad. Det blir även banbyggnation utav tävlingshelgens första bana! Eventuellt Linus. 
 
Fredag: Tävling med Dolly, 1m! Linus?
 
Lördag/söndag: Eventuellt en till start med Dolly och så blir det självklart att hjälpa till endel. Självklart får Linus hitta på något åtminstone en dag i helgen också. Lägger upp det lite mer spontant under veckan när det passar med allt annat.
 
Kolla vilken fin present jag fick nu i kväll av mina grannar som tack för att jag tagit hand om deras djur. Så snällt! 
 
Nu ska jag ta kväll här hemma. Titta på TV och fika lite. Om en stund ska jag gå och ta in Palle. Ge honom mash, tvätta såret & pussa honom godnatt❤

Kommentera här: