DAGENS RIDPASS - DOLLY

 
Dolly var sĂ„ fin idag😍 Extra kul att jag hade med en fotograf idag nĂ€r det gick sĂ„ bra. Pappa var snĂ€ll och tog nĂ„gra bilder, tycker dessutom att han lyckades mycket bra med bilderna denna gĂ„ng sĂ„ jag tĂ€nkte sjĂ€lvklart visa lite bilder & berĂ€tta mer ingĂ„ende om dagens ridpass😀
 
 
Dolly kunde (och kan) vara en sÄdan hÀst som kunde vara vÀldigt larvig vid ett hörn eller tvÄ vid ridbanan. Det gick snabbt att fÄ mycket bÀttre efter att jag utmÀrkte det vÀrsta hörnet till en liten godis & stretchstation, hehe. Vissa ridpass har jag med mig nÄgra godisbitar och sÄ gör vi det vid hörnet, som idag. Dock fÄr hon alltid godis eller beröm nÀr hon Àr avslappnad och gör sin uppgift. Jag försöker att aldrig belöna oönskat beteende.
 
 
Efter att jag joggat fram Dolly lite lÀtt sÄ gick vi in i "andra uppvÀrmingen" som jag kallar det. DÄ tog vi nÄgra repetitioner över bommarna samt galopperade runt fyrkanten i en sÄ framÄt galopp som hon klarar utan att tappa balansen & bÀrigheten. Tycker det Àr vÀldigt trevligt nÀr jag kan börja pÄ detta sÀttet, hon kommer igÄng sÄ hÀrligt i kroppen dÄ, men det Àr inte alla dagar hon Àr dÀr frÄn början och dÄ fÄr man utgÄ frÄn det.
 
SÅ fin hĂ€r!
 
Efter att vi fÄtt kroppen ordentligt varm jobbade vi lite med traven och som hon travade. Hon har börjat trava helt fantastiskt!! Hennes stora problem Àr framförallt bÀrigheten men nu nÀr den börjar komma sÄ faller saker verkligen mer & mer pÄ plats. 
 
 
Jobbar mycket med övergÄngar. SÀrskilt mellan skritt & galopp. Hon sÀtter sig sÄ jÀkla fint i fattningarna nu sÄ det Àr perfekt trÀning för att fÄ de dÀr bakbenen att böja och bÀra.
 
 
Idag gjorde nog Dolly sin bÀsta trav & bÀsta galopp nÄgonsin. SÄ duktig! Red i ungefÀr 30 minuter sedan fick det rÀcka. Avslutade med att trava av henne i en lÀgre form. Visst Àr hon fin?!

Kommentarer:


Josefin:

Men wow vad fin!

Svar: Jaaa :D
Ellen

skriven


Kommentera hÀr: