DAGENS TÄVLING - Hällebo Meriadoc KWD77

 
Vi kom precis lagom i tid till Aneby idag, precis när de skulle bygga om till min klass LC+5 (95cm). Vi såg några ekipage, sprang på toa (standard, haha) och köpte något litet i cafeterian. Sedan tog vi ut och gjorde i ordning Merry.
 
Började rida fram och precis när jag tagit min första galopp skedde det en olycka inne på banan. Alltid lika tråkigt när det händer, jag hoppas att tjejen repar sig fort. Jag tror att vi fick vänta i över en timme innan vi kunde fortsätta vår uppvärming & sedan hoppa vår lilla klass.
 
Just därför är jag extra glad över att Merry var så fin och att vi levererade en felfri runda. När det blir så lång väntan är det lätt att de unga hästarna blir trötta i huvudet men det märks att Merry börjar bli mer världsvan nu och det bekommer honom inte särskilt. 
 
Merry fick äta mellanmål & gå på toan i väntan på att klassen åter skulle börja.
 
Från framridningen!
 
Och från framhoppningen.
 
Dagens ritt:
 
Jag är jättenöjd med rundan, det kändes riktigt bra. Finns inte så mycket mer att säga. Han lyssnar på allt jag ber om och det känns väldigt enkelt.
 
Nöjt ekipage💖

Kommentarer:


Josefin Nilsson:

Så fint det ser ut!

Svar: Tack :D
Ellen

skriven


Kommentera här: