DODO & JAG I MÅNDAGS

Egentligen hade jag tänkte att hoppa titthinder och "utmana" Dodo lite i förrgår men det var inte riktigt läge. Han har lite nerv och var lite allmänt spookey just den dagen. Så jag valde att fokusera mer på markarbetet. Ibland får man känna av läget och ändra om lite i sin planering för kunna få till ett produktivt ridpass så att man kan komma till beröm & låta hästen lyckas. Det är viktigt!
 
 
Han var riktigt fin under uppvärmningen i trav. Släppte igenom fint, avslappnad, mjuk & bara jättefin. Han blir lite på bogarna och lite djup i formen men för mig gör det inget. Han är byggd i nedförsbacke och att kräva att han alltid ska bära upp den skillnaden skulle vara omöjligt för honom och innebära förlorad ryggverksamhet. Tycker det är trevligt när jag som i förrgår lugnt kan "swinga" igång honom.
 
 
Regnade & blåste som bara den. Inte Dodos favoritväder men jag tycker ändå att ridpasset blev lyckat med tanke på omständigheterna. Vi red mycket över galoppbommar och gjorde övergångar i galopp. Det gick bra men traven var helt klart bäst för dagen!
 

Kommentera här: