TVÅ SAKER JAG SKRIVER GANSKA OFTA...

Ibland reagerar till och med jag på att jag upprepar vissa saker ganska ofta. Här kommer några tankar & förtydliganden om två saker jag åtminstone själv upplever att jag skriver ganska ofta:
 
*Att hästen var jätteduktig, jättefin eller liknande. Men faktum är att de oftast är det. Jag försöker att ALLTID utgå från hästen jag sitter på. Inte jämföra den med någon annan utan berömma den när den presterar bra utefter SIN förmåga. Det behöver inte betyda att det ser helt fantastiskt ut, utan det är bra för att vara just den hästen. MYCKET VIKTIGT!
 
*Att hästen är svår. Jag brukar ibland skriva att Palle eller några av de andra hästarna är svåra. Vilket de är. På ett sätt är de väldigt lättridna dock. De flesta skulle kunna skritta, trava & ta en galopp på dem i inhägnat område, MEN det svåra ligger i att få dem att jobba KORREKT. Det är alltid en utmaning att få varje individ att jobba på det sättet som är mest skonsamt & stärkande för deras kropp eftersom att det är motsatsen till hur de själva vill jobba. Men vissa upplever JAG är svårare än andra och det är det oftast det som jag menar när jag skriver att de är "svåra".
Jag & fina Dolly i måndags.

Kommentera här: