VILDA BÄRTA

Palle longerades idag, han fick stanna här hemma efter det för imorgon ska vi på hoppträning! Brukar alltid se till att Palle får sova inne natten innan något viktigt, speciellt när det är lite sämre väder som nu. Linus fick som vanligt gå upp till sommarhagen igen, han tömkördes idag och sedan tränade vi en liten stund med "Vilda Bärta" innan vi traskade tillbaka.
 
Vilda Bärta är alltså de fyllda byxorna, hehe. Hon är inte lika stillsam och rutinmässig som mig utan hon slänger sig upp på Linus rygg från båda håll, råkar nudda benen på rumpan och ibland åker hon ruschibana ner för rumpan när hon ska hoppa av😉 Ibörjan var Linus så spänd och rädd när jag skulle sitta upp och då använde jag mig bland annat utav Bärta för att vänja honom, när vi inte har något bättre för oss eller lite tid över så repeterar vi lite gamla övningar då & då. Som idag. Han var förresten jättefin under tömkörningen, som vanligt.
 
 
Hoppas att ni har haft en bra helg fina ni! Jag ska ta och poppa lite popcorn och bara mysa nu. Vi hörs imorgon!

Kommentarer:


Marianne:

Kan du inte skriva ett inlägg om hur Linus var när du fick honom osv? För visst har han varit/blivit påbörjad inriden men avbruten för han var stressad? För oss som är nya kanske de kan vara kul med ett inlägg om han! :-)

Svar: Kan skriva ett inlägg om det 🙂👍 Dyker upp inom kort!
Ellen

skriven


Kommentera här: