GÅRDAGENS DRESSYRTRÄNING - PALLE

 
Här kommer filmen från gårdagens dressyrträning! Egentligen har jag inget banbrytande att skriva utan vi jobbar på. Ibland glimtar vi till och då tycker jag att det ser riktigt fint ut.
 
Vi fokuserar som vanligt på ökad lösgjordhet, bygga styrka & elasticitet. Först ser vi till att han spårar, har eftergift i innersidan samt går fram på yttertygeln. Att han jobbar med bakbenen, över ryggen & fram till bettet. När jag har det utmanar jag honom på olika sätt för att tänja & stärka. Speciellt fokus har det varit på att växla upp steglängden ett snäpp i galopp och det tycker Palle är riktigt jobbigt. Det är stor skillnad att springa med sjumila kliv i skogen och att faktiskt göra det igenom kroppen, på tygeln med en viss grad samling!
 
Igår fick jag mer fatt i vänstersidan än vad jag har fått på länge, så det var riktigt roligt. Lite utav en aha-upplevelse. Det blev en ganska lång film men jag kände ändå att jag ville ha med ganska mycket denhär gången. Supernöjd!

Kommentarer:


Katta:

Rolig med film! Och så fint schabrak :)

Svar: Tack :)
Ellen

skriven


Annie:

Fint du rider :)

Svar: Tack :)
Ellen

skriven


Kommentera här: