JAG & DODO IGÅR

 
Igår red jag Dodo på bett. Det har jag inte gjort sedan de två första gångerna jag red honom. Det har funkat mycket bättre på hackamore helt enkelt just för att han är så känslig/kräsen att han måste ha en alldeles särskild mundel för att funka bra och den finns på bara på detta bett (vad vi har sett hittills). Det är en variant av rakt bett och jag har aldrig sett det innan. Så anledningen till att han går på detta bettet är inte hävstången utan för att han accepterar denna mundelen. Han har varit något "hängig" i hacket det senaste så nu passade det att ta fram bettet igen och han gick SUPERBRA! 
 
 
Igår drog vi (Jenna, haha) fram lite bommar, första gången för detta året. I kombination med lite bommar så fokuserade vi på rent & skärt grundarbete, som vanligt egentligen. Han gick himla fint över bommarna men han är också väldigt bra på sådant. Han är väldigt uppmärksam, ambitiös och försiktig. Jag tror att han har rivit EN gång, haha. Så han är inte en sådan som bara snubblar över utan han är riktigt duktig och får till ett riktigt fint arbete med hjälp utav bommarna. 
 
 
Han blir bättre & bättre hela tiden. Ett litet upplägg för honom + fler bilder dyker upp inom kort!

Kommentarer:


Annie:

Fint det ser ut! Tyvärr blir min häst också lite hängig i hacket men tycker det är snällt att variera med något bettlöst ibland :)

Svar: Tack! :) Ja jag rider mycket på hack!
Ellen

skriven


Kommentera här: