TANKAR OM TÄVLING & KAPACITET - PALLE

Jag har inget särskilt mål klassmässigt i hoppningen med Palle. Vi kommer att träna på & tävla och så får vi se. Jag har inte som mål att komma tillbaka & rida 130-klasser. Jag tror att Palle i absoluta toppform och med en ryttare som placerar honom PRECIS rätt kan gå runt en 140-klass men han är inte en "140-häst" egentligen. Och jag är absolut inte ensam om att ha gjort den bedömningen...130 är ganska mycket för honom helt enkelt. MEN man vet aldrig såklart, men jag jagar inga kval eller har som mål att gå upp flera klasser utan jag vill bara ha roligt & verkligen LÄRA MIG. För det finns så otroligt mycket att lära! 
 
Så jag hoppas verkligen att vi nu kommer att få fortsätta att träna på och tävla. Så får vi se vart det bär av helt enkelt. Jag hoppas på att få åka på lite roliga tävlingar/meetings.
 
 
Kollar vi dressyrmässigt så vill jag göra några starter iår och se hur det går. Kommer då att starta på LA/MSV nivå. Jag har ju ett kval till MSV B och det vore roligt att ta det sista. Vi är inte redo att starta MSV B, vi behöver mer träning för att kunna göra det men det finns absolut kapacitet nog för att kunna göra det i framtiden. Att kvala till den klassen är bara en rolig & rimlig målsättning för min del.
 

Kommentarer:


Josefin Nilsson:

Åh vad kul att ha en häst som det går att tävla både hoppning och dressyr på :) Hoppas verkligen att det går bra för er framöver så att ni kan nå era mål och fortsätta utvecklas :)

Svar: Tack :)
Ellen

skriven


amanda:

Alltså översta bilden!!! <3

Svar: Ja visst är den fin!
Ellen

skriven


Kommentera här: