DAGENS HOPPTRÄNING - PALLE (FILM)

 
Här har vi några klipp från dagens hoppträning! Ingen såndär PANG-träning som förra gången men fortfarande en riktigt bra träning. Idag hoppade vi mycket linjer och liknande. Vi börjar dock alltid likadant och det är att vi hoppar över små bockar antingen två eller flera. Under det arbetet hjälper Jens mig att hitta rätt galopp + att vi checkar om han är på plats i kroppen och släpper igenom. Palle som har så lätt för att spänna till över hinder och inte riktigt hoppa igenom kroppen ibland är detta perfekt till. Vi hittar känslan så himla bra!
 
Sedan gick vi över till lite linjer som sagt. Mycket hoppning även över hinder med bock eller bom framför. En sak som jag hatar😉 Gillar inte alls känslan av att det är "skrot" framför hindret men jag satte det riktigt bra idag och det är grym träning för Palle.
 
Även om jag hade en bra känsla & tycker att det gick bra så upplever jag nog ändå att det ser bättre ut på filmen än vad det kändes. Tycker inte alls att det ser ut som att jag inte gillar "skrotet" framför hinderna utan det ser okomplicerat ut. 
 
Nä, jag är riktigt nöjd. På sista klippet ligger hinderna mellan 125-130cm och det kändes riktigt lätt. Börjar vänja mig vid lite högre hinder igen speciellt efter förra gången när jag fick hoppa en paralleloxer på 135cm samt andra hinder som egentligen ligger lite utanför min comfort zone, hehe.

Kommentarer:


Malin Westergren:

Det ser ju hur bra ut som helst på videon!! Tycker ni passar så bra ihop :D

Svar: Tack snälla! :D
Ellen

skriven


Josefin Nilsson:

Ser riktigt fint och lätt ut! :D

Svar: Tack :D
Ellen

skriven


Kommentera här: