IN LOVE WITH THIS ONE

 
Var ju uppe på Linus ett par gånger i helgen så han fick vila igår och idag tömkörde vi. Det var ett tag sedan vi tömkörde nu så kände att det var dags idag igen. Kan få honom att jobba precis som jag vill & på det sätt som han behöver på töm. 
 
 
Mycket fokus på bommar, övergångar & varvbyten. Bommar i syfte för gymnastik & även för vanans skull eftersom att det är en del utav den vardagliga träningen för en hopphäst, i princip. Övergångar för att träna lydighet & uppmärksamhet. Han gör dem så bra att det även är stärkande för honom. Varvbytena gör vi snabbt & ledigt i trav. Det gör arbetet omväxlande & dessutom bra träning var det gäller styrning.
 
 
När jag tömkör honom så vill jag se att han går kvar i en bibehållen balans samtidigt som han gärna får sträcka halsen framåt. Det har han verkligen fattat och han verkar tycka att det är riktigt trevligt att slappna av och trava genom kroppen men lägre & längre hals.
 
 
Jag är jättenöjd med honom. Han var riktigt fin. Jag hoppas att det nu inte är alltför långt borta tills ni får se bilder när jag rider på honom. Drömmer mig bort tills när vi är på gång på riktigt. Jag har fått så himla bra kontakt med denna hästen, älskar honom💓
 
Tycker att han är så vacker😍

Kommentera här: