LÄGET

 
Hej! Hoppas att ni har haft en bra lördag & att ni mår bra. Jag har haft en jättebra dag som har bjudit på lite av varje. Jag och mamma började våran dag med att åka till Tenhult och kolla på treårstest. Roligt att kolla på unghästar, deras stam och vad de får för bedömning.
 
Vi kom hem mitt på dagen ungefär och då begav jag mig in till stan för lite städjobb. Passade på att köpa solskyddsfaktor när jag ändå var inne i stan också, väldigt behövligt! Efter det fortsattte jag mitt uppdrag att vänja mig lite vid sol innan USA😉 Sinnesjukt varmt, lyssnade dock på P3 dokumentär samtidigt och det fick tiden att gå lite snabbare. Om ni inte har lyssnat på det programmet så är det tips, tips, tips!!!
 
 
Imorgon väntar tävling i Grankärr, med Merry! Tyvärr strök jag Diva idag. Divas ägarinna sa att jag fick bestämma men det kändes onödigt. Så fort det blir dammigt nu när det är så mycket pollen så börjar hon hosta och rossla som bara den, för mycket partiklar i luften helt enkelt. Det vore ju väldigt tråkigt att åka dit bara för att sitta av igen och låta henne åka hem igen speciellt när jag vet att risken är ganska stor att det kan bli så då det eventuellt blir lite dammigt imorgon då de bara kommer att vattna på morgonen. Diva skulle startat senare eftermiddag...Lite extra surt eftersom att vi behöver alla chanser vi kan få att kvala till ungponnychampionatet, finns inte så många tillfällen kvar att göra det på. Menmen!
 
Var det gäller mina pållar så var Linus riktigt duktig idag, som vanligt. Löshoppade lite + hängde på honom. Palle har vilat idag😊

Kommentarer:


Julia :

Den här är superbra till hästar som är känsliga mot damm; http://www.hippovitae.se/nostrilvet/fakta-sortiment-nv :)

Svar: Tack för tipset :D
Ellen

skriven


Kommentera här: