TÄVLINGSPLANERING

Med bara dryga månaden kvar till USA så tänkte jag berätta lite om planen fram tills dess. Jag är borta i två veckor men har inte planerat ett dugg med tävlingar efter det utan det tar jag när jag kommer hem igen. Vi får se lite hur det går nu de sista starterna innan jag åker...så får vi se vart vi måste lägga ribban och vilka hästar som ska prioriteras.
 
Palle visade ju lite lindriga symtom med ögat idag, jag hoppas att han återhämtar sig inom en dag eller två och att det inte triggar igång en inflammation som han har lätt att få i det ögat då det varit skadat tidigare och nu är nedsatt. Vi får hoppas på det bästa helt enkelt och går allt som det ska så ser planeringen ut såhär:
 
Vecka 22: Palle startar LA:3 i Eksjö både lördag & söndag!
 
Vecka 23: Befinner mig i Skåne denna helg, så inga tävlingar.
 
Vecka 24: Diva startar LA:1 i Holaveden & Palle startar MSV C:1 (söndag). Tanken var även att Merry skulle startat LA:1 men som det ser ut nu vet vi inte om det går att genomföra. Eventuellt åker vi på en hopptävling på lördagen istället eftersom att jag då kan rida honom på hackamore.
 
Vecka 25: Midsommarveckan! Eventuellt kanske jag åker till Vetlanda och tävlar med Palle på fredagen, ifall jag blir sugen. Mamma jobbar dock så måste hitta någon mer att ta med i sådana fall. Jag får se vad jag känner för & om det går att lösa när det närmar sig.
 
Vecka 26: Palle checkas igenom och i slutet utav veckan åker jag till USA!
 

Kommentera här: