TISDAG

Palle joggades ute idag efter gårdagens lite hårdare dressyrpass. Han kändes fin! Det var riktigt varmt & skönt så jag kunde rida i T-shirt. Jag är en sådan person som kan ha otroligt mycket kläder på mig trots att det är varmt och soligt. Nu passar jag dock på att sola en liten stund när solen är framme, jag kallar det "Uppdrag: vänja sig vid sol innan USA", HAHA!
 
Diva trimmade jag på ett litet gärde idag. Allt för att minimera att hon andas in damm som hon är känslig för just nu i samband med pollen. Mycket partiklar i luften just nu...Det funkade iallafall riktigt bra att rida denna gång. Vi får se om vi kan tävla på söndag. Beror helt på om de vattnar banorna ordentligt eller inte.. Åter till ridpasset, hon gick hur bra somhelst! Vi gjorde mycket övergångar mellan galopp & skritt. Riktigt bra sådana dessutom. Att samla ihop galoppen och gå direkt till skritt har ju varit det som varit jobbigt men idag satt det som ett smäck flera gånger. Alltså, sådär riktigt riktigt bra.
 
Två bra ridpass idag med andra ord. Nu ska jag skära upp lite mango och sätta på något att titta på. Hoppas att ni har haft en bra dag!
 
Idag stötte jag och Palle på våra första kossor för året, ett riktigt vår/sommartecken!

Kommentarer:


Camilla:

och han står stilla?!??! hahhaha mina gillar inte kossor och då har dom dessa som grannar på sommaren hahha

Svar: Haha, Palle gillar kor :)
Ellen

skriven


Kommentera här: