VAD JAG GILLAR MEST MED DIVA, del 1/4

Linus & Palle är ju de som jag skriver mest om här i bloggen eftersom att de är mina hästar. Det är också dem som jag tror att ni känner allra bäst, så jag tänkte att jag skulle berätta lite kort om vad gillar allra mest med de andra hästarna jag rider. De är alla så olika men jag gillar dem så mycket allihopa.
 
Jag berättar ofta om vad vi jobbar på, vad som behöver bli bättre men kanske inte alltid så mycket om deras starka sidor & vad jag gillar specifikt med dem.
 
Tänkte först skriva om alla fyra i ett och samma inlägg men insåg att det skulle bli för mycket bilder. Så det får bli ett inlägg var. Diva får vara först ut av de fyra.
 
Sörkullens Diva, 6-årigt sto, New Forrest. 
 
Det jag älskar med Diva är energin hon har! Alltid riktigt pigg men ändå inte stark utan hon ger alltid en "lätt" känsla. Lätt för både skänkel & hand. Pigg, känslig men ändå stadig och lite utav "ett ben i varje hörn". På det viset är hon perfekt kombinerad.
 
Hon är ingen nybörjarhäst men perfekt för den som ridit ett tag & kan hästar. Hon har detdär extra trycket & känsligheten utan att det blir för mycket att ta itu med eller stressigt i ridningen. 
 
Med all denna härliga energi i kroppen kan man inte bli så mycket annat än glad när man rider henne. Det är en härlig känsla! Diva är aldrig sur eller tjurig utan hon sprider bara en massa glädje och positiv energi.
 

Kommentera här: