VAD JAG GILLAR MEST MED DODO, del 4/4

Sista delen i denna lilla serie, de andra inläggen hittar ni här, här & här.
 
Ekens Starius (Dodo), 7-årig valack, travare.
 
Det jag gillar med Dodo är hur kommunikativ han är.  Han har inga problem att uttrycka sig, vare sig det är något han gillar, ogillar eller inte förstår. Jag tror aldrig att jag har frågat eller bett honom om något utan att få ett svar trots att jag nästan alltid "viskar" till honom. En underbar känsla när man kan rida sådär "lätt" och ge hjälper som ibland inte ens syns just för att hästen svarar & lyssnar på precis allt.
 
Och så älskar jag verkligen att han i slutändan VILL så mycket och det kan man märka på hur långt han har kommit på så kort tid, speciellt eftersom att han inte är en avlad ridhäst. Det gör allt mycket svårare, det blir svårare för honom och det kräver MYCKET mer utav ryttaren. Ibland är det nästan som att det verkar som att han har tänkt & tänkt på det vi gjorde förra gången och nästa gång gör han det klockrent. 
 
Han är väldigt amitiös & försiktig när det kommer till hinder, han är inte i och klonkar i onödan. Han har typ rivit en gång...Han älskar att hoppa och det i kombination med att han är försiktig & ambitiös gör honom rolig samt utvecklingsbar.
 

Kommentera här: