VAD JAG GILLAR MEST MED DOLLY, del 2/4

Här kommer andra delen av min lilla serie där jag berättar om vad jag gillar allra mest med de hästarna jag rider (utöver mina egna).
 
Dultymor (Dolly) 9-årigt sto, KWPN (holländsk import).
 
Det bästa med Dolly är tryggheten hon ger. Trots att hon knappt var inhoppad till en början har hon hängt med på några träningar och även några tävlingar förra året. Hon var en väldigt grön häst men så cool. Jag vet att hon kommer att gå fram överallt och hoppa det som kommer i hennes väg. Så okomplicerad & snäll på det viset. 
 
Hon är även snäll att hoppa upp och rida på efter längre vilor och liknande. Trots att hon är en lite het & kan vara en lite stressad häst tar hon hand om sin ryttare på ett bra sätt. En SNÄLL häst💓 Tycker att man ser det i hennes ögon, så milda & snälla.
 

Kommentera här: