GODISGRIS

 
Brr! Blåsigt & kallt men ändå en fin dag. Ridit både Dodo & Merry nu under förmiddagen. Dodo fick travhoppa och jobba på balans och lydnad efter hinder medans jag & Merry hade ett väldigt basic ridpass. Fokuserade endast på att ha honom reaktiv för hjälperna.
 
Det gick bra med båda hästarna! Jag hoppas att känslan på Merry håller i sig till helgen då vi ska tävla. Det blir första inomhus och dessutom på en helt ny plats. Tänker att han kanske kan bli lite spänd. När han blir spänd så blir han lite loj & tar inte riktigt hjälperna därför passade det bra att tänka extra mycket på det idag.
 
Nu lunch för att sedan åka till min kompis Olivia! 
 
Merry har den tjockaste svansen jag någonsin sett, haha! Var tvungen att ta en bild.
 
Merry verkade först inte jätteglad att se mig...😂
 
Men då tog jag fram en morot och så var den sura minen borta för gott

Kommentera här: