NY BEKANTSKAP

Hej igen! Efter dagens jobb åkte jag hem & bytte om för att sedan åka till Maria. Nu har jag precis kommit hem och ätit middag. Dags att gå ut för att ta itu med stallet, det ska mockas och jag ska titta över hur mycket grejer vi har kvar till att byta Palles omslag osv. Blir nog en tur till apoteket imorgon för att fylla på förrådet!
 
Till dagens ridning, det var verkligen så roligt att hoppa Diva igen! Vi höll det enkelt eftersom att vi inte hoppat på länge men hon är verkligen så trevlig att rida på hinder. Så himla ridbar. Och det märks att hon fått mer styrka tack vare dressyren, hon verkade inte alls tycka att det var jobbigt. Tanken är att jag ska fortsätta att hoppa Diva, jag får gärna ha med henne på träningar ifall jag vill också. 
 
Bilder från lite hoppning med Diva förra året.
 
Utöver att hoppa Diva hängde jag även på Melker som han kallas. En supersöt ponny, en New Forrest det med. Vi hade egentligen lite planer om att sitta upp men det var strul med sadel eller sadelgjord(?), något var det iallafall så jag hängde lite på honom barbacka, vilket han inte brydde sig det minsta om. Kan hända att han kanske kommer att synas på bloggen i framtiden eftersom att jag ska hjälpa till att rida in honom.
Melker.

Kommentera här: